Leveringsvoorwaarden


Definities

1.     JULLIE schoonmaakbedrijf: JULLIE schoonmaakbedrijf en Dienstverlening, gevestigd te Vollenhove onder KvK nr. 05074564

2.     Klant: degene met wie JULLIE schoonmaakbedrijf een overeenkomst is aangegaan.

3.     Partijen: JULLIE schoonmaakbedrijf en klant samen.

4.     Consumenten: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.


Toepasselijkheid leveringsvoorwaarden

1.     Deze leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van dienste of producten door of namens JULLIE schoonmaakbedrijf.

2.     Partijen kunnen alleen afwijken van deze leveringsvoorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

3.     Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene en/of leveringsvoorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.


Gevolgen niet tijdig betalen

1.     Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is JULLIE schoonmaakbedrijf gerechtigd in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van de maand voor een hele maand wordt gerekend.

2.     Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan JULLIE schoonmaakbedrijf.

3.     De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

4.     Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag JULLIE schoonmaakbedrijf zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.

5.     In geval va liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van JULLIE schoonmaakbedrijf op de klant onmiddellijk opeisbaar.

6.     Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door JULLIE schoonmaakbedrijf, dan is hij nog steeds verplicht de volledige overeengekomen prijs aan JULLIE schoonmaakbedrijf te betalen.


Opschortingsrecht

1.     Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit de overeenkomst voorvloeiende verbintenis op te schorten.

Verrekening

1.     Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan JULLIE schoonmaakbedrijf te verrekenen met een vordering op JULLIE schoonmaakbedrijf.


Verzekering

1.     De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:

·       Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst.

·       Zaken van JULLIE schoonmaakbedrijf die bij de klant aanwezig zijn.

·       Zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd.

2.     De klant geeft op eerste verzoek van JULLIE schoonmaakbedrijf de polis van de verzekeringen ter inzage.


Garantie

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor JULLIE schoonmaakbedrijf enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.


Uitvoering van de overeenkomst

1.     JULLIE schoonmaakbedrijf voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.

2.     JULLIE schoonmaakbedrijf heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten uitvoeren door derden.

3.     De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.

4.     Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat JULLIE schoonmaakbedrijf tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voorvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.


Informatieverstrekking door de klant

1.     De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan JULLIE schoonmaakbedrijf.

2.     De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

3.     Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert JULLIE schoonmaakbedrijf de betreffende bescheiden.

4.     Stelt de klant dit niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door JULLIE schoonmaakbedrijf redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden ter beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.


Uitvoering van een dienst

1.     JULLIE schoonmaakbedrijf zal zich inspannen om de dienstverlening naar beste kunnen uit te voeren en garandeert de vastgelegde afspraken tijding en volledig na te komen, één en ander conform de wet en maatschappelijke gebruik en met inachtneming van de zorg van een goed dienstverlener op grond van artikel 7:401 BW.

2.     Indien JULLIE schoonmaakbedrijf op enig moment voorziet zijn verplichtingen niet, niet tijdig of niet naar behoren kunnen worden nagekomen, dient JULLIE schoonmaakbedrijf de klant hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen.


Vrijwaring

De klant vrijwaart JULLIE schoonmaakbedrijf tegen alle aansprakelijkheid van derden die verband houden met de door JULLIE schoonmaakbedrijf geleverde producten en/of diensten.


Klachten

1.     De klant dient een door JULLIE schoonmaakbedrijf geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

2.     Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant JULLIE schoonmaakbedrijf daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.

3.     Consumenten dienen JULLIE schoonmaakbedrijf uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.

4.     De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkomingen, zodat JULLIE schoonmaakbedrijf in staat is hierop adequaat te reageren.

5.     De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.

6.     Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat JULLIE schoonmaakbedrijf gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.


Ingebrekestelling

1.     De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan JULLIE schoonmaakbedrijf.

2.     Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling JULLIE schoonmaakbedrijf ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als JULLIE schoonmaakbedrijf een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan JULLIE schoonmaakbedrijf verschuldigd zijn.


Aansprakelijkheid JULLIE schoonmaakbedrijf

1.     JULLIE schoonmaakbedrijf is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

2.     Indien JULLIE schoonmaakbedrijf aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.

3.     JULLIE schoonmaakbedrijf is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.

4.     Indien JULLIE schoonmaakbedrijf aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps) aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebrek van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

5.     Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slecht bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoedingen en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.


Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van JULLIE schoonmaakbedrijf vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Recht op ontbinding

1.     De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer JULLIE schoonmaakbedrijf toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.

2.     Is de nakoming van de verplichtingen door JULLIE schoonmaakbedrijf niet blijvend of tijdig onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat JULLIE schoonmaakbedrijf in verzuim is.

3.     JULLIE schoonmaakbedrijf heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien JULLIE schoonmaakbedrijf kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.


Overmacht

1.     In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van JULLIE schoonmaakbedrijf in de nakoming van enige verplichtingen ten aanzien van de klant niet aan JULLIE schoonmaakbedrijf kan worden toegerekend in een van de wil van JULLIE schoonmaakbedrijf onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van JULLIE schoonmaakbedrijf kan worden verlangd.

2.     Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie  worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend; noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.): wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden: onverwachte stroom- , elektriciteits- internet-, computer- telecomstoringen: computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.

3.     Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor JULLIE schoonmaakbedrijf 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat JULLIE schoonmaakbedrijf er weer aan kan voldoen.

4.     Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.

5.     JULLIE schoonmaakbedrijf is in een overmachtsituatie geen enkele (schade) vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachtsituatie enig voordeel geniet.


Wijziging van de overeenkomst

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

 

Wijziging leveringsvoorwaarden

1.     JULLIE schoonmaakbedrijf is gerechtigd deze leveringsvoorwaarden te wijzigen of aan te vullen.

2.     Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen ten allen tijde worden doorgevoerd.

3.     Grote inhoudelijke wijzigingen zal JULLIE schoonmaakbedrijf zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.

4.     Een consument is gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de leveringsvoorwaarden de overeenkomst op te zeggen.


Overgang van rechten

1.     Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonde de voorafgaande schriftelijke instemming van JULLIE schoonmaakbedrijf.

2.     Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, lid2 BW.


Gevolg nietigheid of vernietigbaarheid

1.     Wanneer één of meerdere bepalingen van de leveringsvoorwaarden nietig of vernietigd blijken dan tast dit de overige bepalingen van deze leveringsvoorwaarden niet aan.

2.     Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat JULLIE schoonmaakbedrijf bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.


Toepasselijk recht en bevoegd rechter

1.     Op deze leveringsvoorwaarden en iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

2.     De Nederlandse rechter in het arrondissement waar JULLIE schoonmaakbedrijf is gevestigd, is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.


Toepasselijkheid leveringsvoorwaarden

Deze leveringsvoorwaarden zijn van toepassing sinds 31 augustus 2023 .



Share by: